سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضربات چرخشی در بدمینتون

چرخش

توپ ها ممکن است چرخانده شوند تا بتوانند گزاف گویی خود را تغییر دهند (به عنوان مثال ، چرخش عقب و چرخش عقب در تنیس) یا مسیر حرکت ، و بازیکنان می توانند توپ را برش بزنند (با یک راکت زاویه دار به آن ضربه بزنند) تا چنین چرخشی ایجاد شود. شاتکاک اجازه پرش ندارد ، اما برش زدن شاتکل در بدمینتون کاربردهایی دارد. (برای توضیح اصطلاحات فنی به سکته های اساسی مراجعه کنید.)

یووین

برش زدن شاتل از پهلو ممکن است باعث شود که آن در جهتی متفاوت از جهتی که توسط راکت یا حرکت بدن بازیکن پیشنهاد می شود حرکت کند. این برای فریب مخالفان استفاده می شود.

برش زدن شاتلک از پهلو ممکن است باعث شود که مسیری کمی خمیده را طی کند (همانطور که ??از بالا دیده می شود) ، و کاهش سرعت ناشی از چرخش باعث می شود که ضربات قطعه قطعه به طور ناگهانی و در انتهای مسیر پرواز آنها کند شود. این را می توان برای ایجاد عکسهای قطره ای و شکستهایی که بعد از عبور از شبکه با شیب بیشتری فرو می روند ، استفاده کرد.

هنگام پخش شوت نت ، برش زدن از زیر شاتل ممکن است باعث شود هنگام عبور از تور ، چندین بار روی آن چرخانده شود. به این اصطلاح می گویند شات تور تورینگ یا تور شلیک توربین. حریف تا زمانی که جهت گیری خود را اصلاح نکند تمایلی به آدرس دهی شاتکل نخواهد داشت.

به دلیل همپوشانی پرهای آن ، یک شاتل کوره نیز دارای چرخش طبیعی کمی در مورد محور تقارن چرخشی خود است. چرخش در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت است که از بالا هنگام افتادن شاتل دیده می شود. این چرخش طبیعی روی برخی از ضربه ها تأثیر می گذارد: اگر تورهای برش از راست به چپ باشد ، نه از چپ به راست ، شلیک تور وب موثرتر است. [17]