سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در بین تمارین وقت استراحت در نظر بگیرید

گاهی اوقات یک تنظیم کننده از بالا بردن توپ برای یک حمله توسط هم تیمی خودداری می کند و سعی می کند آن را مستقیماً روی زمین حریف بازی کند. این حرکت "تخلیه" نامیده می شود. [30] این کار فقط وقتی انجام می شود که تنظیم کننده در ردیف اول قرار داشته باشد ، در غیر این صورت حمله غیرقانونی دادگاه برگشت است. متداول ترین تخلیه ها "انداختن" توپ به پشت تنظیم کننده یا جلوی تنظیم کننده به مناطق 2 و 4 است. تنظیم کننده های باتجربه تر توپ را به گوشه های عمیق می اندازند یا در ضربه دوم توپ را می چرخانند.

یووین

همانند یک ست یا یک پاس اورهند ، تنظیم کننده / پاسور باید مراقب باشد که توپ را با دو دست همزمان لمس کند. [3] اگر یک دست در لمس توپ به طرز محسوسی تأخیر داشته باشد ، این امر می تواند یک ست موثرتر ایجاد کند ، همچنین داور یک ضربه مضاعف می خواند و امتیاز را به تیم مقابل می دهد.

حمله کردن

همچنین نگاه کنید به: سیستم های هجومی والیبال

یک بازیکن اسپانیایی ، شماره 18 با لباس قرمز ، قصد دارد به سمت پرتغال بپیچد ، بازیکنانش سعی می کنند راه را ببندند

این حمله که به آن سنبله نیز گفته می شود ، معمولاً سومین تماسی است که یک تیم با توپ برقرار می کند. [3] هدف حمله این است که توپ را کنترل کنیم تا در زمین حریف قرار گیرد و از آن دفاع نشود. [3] یک بازیکن یک سری مراحل ("رویکرد") را انجام می دهد ، می پرد و به سمت توپ می چرخد.